Monday, April 16, 2018

در جشن آب تایلند چه تفریحاتی میتوانید در چیانگ مای داشته باشید



سونگکران یا جشن آب یک جشن چند روزه و سراسر است که هر ساله از تاریخ 24 فروردین به مدت 3 روز در سراسر کشور تایلند برگزار میگردد. در مدت این جشن بسیاری از شهرهای کشور تایلند میزبان جشنهای مختلف و پر شور و شعفی هستند که صدها هزار نفر از گردشگران خارجی را از سراسر جهان به سوی خود جذب میکنند. یکی از شهرهای تایلند که به سبب جشن آب و میزبانی از گردشگران خارجی از شهرت بسیار بالایی برخوردار است شهر چیانگ مای است که ترکیبی از جشنهای مدرن و فرهنگ سنتی تایلند را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار میدهد. ما در اینجا قصد داریم تا به معرفی فعالیتهای تفریحی بپردازیم که در ابتدای سال نو تایلندی و در جشن آب میتوانید در شهر چیانگ مای تجربه کنید. با ما همراه باشید.
1. در دروازه تاپایی در جنگ آب شرکت کنید
درازه تاپایی یکی از مهمترین گذرگاه های ورودی شهر قدیمی چیانگ مای است و در هنگام جشن آب به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل میگردد. بسیاری از ساکنان محلی و گردشگرانی که دوست دارند در جنگ آبی شرکت داشته باشند به اینجا می آیند تا در روزهای آغازین سال نو تایلندی یک تجربه بسیار متفاوت را برای خود بسازند. از شهروندان تایلندی گرفته تا گردشگران خارجی، از افراد جوان تا شهروندان پیر و پا به سن گذاشته همه در اینجا سعی میکنند با استفاده از تفنگهای آب پاش یا ظرفهای آب به خیس کردن یکدیگر بپردازند و لحظات خوشی را تجربه کنند. از 24 فروردین در این دروازه سکوهایی بر پا میشود که در آنها میتوانید شاهد اجرای موسیقی زنده، نمایشهای سنتی و صد البته آب پاشیهای بزرگ باشید. تعداد زیادی از کسانی که در این بخش از شهر به جشن آب می آیند دوست دارند که با لباس سنتی در مراسم سال نو تایلندی شرکت کنند و همین مسئله میتواند برای گردشگرانی که به این محل می آیند جاذبه های بسیار زیادی داشته باشد.
2. در خیابان موآت قدم بزنید
موآت یکی از بخشهای شهر چیانگ مای است که در روزهای برگزاری جشن آب میزبان افرادی است که دوست دارند در این رویداد سالیانه مشارکت داشته باشند. در این خیابان از 24 فروردین حجم بسیار بالایی از آب در ظرفهای یک بار مصرف یا مخازن بزرگ در دسترس مردم قرار میگیرد و همه کسانی که از اینجا عبور میکنند یا خیس می­شوند یا به خیس کردن سایر رهگذران مشغول هستند. البته باید توجه داشت که این آبها کاملا تمیز نیستند و باید مواظب باشید که از آنها ننوشید یا به درون چشمهای شما نرود. علاوه بر آب بازیهای مکرر در این محله از شهر، گروههای موسیقی محلی از این فرصت استفاده میکنند و در خیابان به اجرای جدیدترین و محبوبترین آهنگهای خود یا خوانندگان مشهور تایلندی مشغول میشوند. شما در این بخش از تور تایلند خود فرصت آن را خواهید داشت که با بازدید از این جاذبه گردشگری همزمان با شرکت در جشن آب شاهد اجراهای متعددی از موسیقی سنتی تایلند باشید.
3. در جاده نیمان هائمین قدم بزنید
جاده نیمان هائمین که بیشتر با نام کوتاه جاده نیمان معروف است یکی از مدرنترین و جذابترین خیابانهای شهر چیانگ مای میباشد. این خیابان زیبا در روزهای ابتدایی سال نو تایلندی هزاران شهروند محلی و گردشگر خارجی را که دوست دارند در جشن آب با استفاده از تفنگهای آب پاش و ظرفهای آب به آب بازی بپردازند به سمت خود جذب میکنند. بخش عمده این جمعیت در روزهای 24 تا 26 فروردین در مقابل مرکز خرید مایا گرد هم می آیند و در جشن آب شرکت میکنند.
4. در خیابانهای کوچکتر شهر چیانگ مای شگفت زده شوید
هر چند خیابانهای بزرگ شهر چیانگ مای در سال نو تایلندی میزبان تعداد زیادی از افراد هستند که برای شرکت در جشن آب به آنجا آمده اند، اما این مسئله از جذابیتهای سایر خیابانهای شهر اصلا نمیکاهد. شما میتوانید در هنگام جشن آب به گشت و گذار در خیابانهای متعدد و مختلف این شهر بپردازید و شاهد حضور خانوادگی مردم تایلند در کوچه ها و خیابانها و همچنین جشن آب سنتی آنان در مقابل منازلشان باشید. این بخش از مردم به سبب آنکه دوست دارند از شلوغی و هیاهوی خیابانهای اصلی بگریزند در خیابانهای کوچکتر جمع میشوند و یک محیط به مراتب دوستانه را برای جشن آب فراهم میکنند. بسیاری از گردشگرانی که دوست دارند در این مراسم سنتی با رفتارهای دوستانه مردم تایلند آشنا شوند به گشت و گذار در خیابانهای چیانگ مای میپردازند و از تجربه رویارویی با خانواده ها و کودکهایی که جشن  آب را گرامی داشته اند نهایت لذت و استفاده را میبرند.
5. به راهبان بودایی غذا بدهید
بسیاری از مردم تایلند دوست دارند که در آغاز سال نو تایلندی به معابد شهر خود بروند و پیش از آغاز جشن آب به راهبان بودایی این معابد غذا بدهند و خود را برای سال جدید متبرک سازند. این بخش از مراسم سنتی سال نو تایلندی یکی از جاذبه­های گردشگری شهر چیانگ مای است و شما میتوانید در این روز شاهد فرهنگ سنتی و سنتهای قدیمی مردمی باشید که دوست دارند نخستین صبح از سال نو تایلندی را در معابد و رویارویی با راهبان شروع کنند. اگر هم دوست داشته باشید میتوانید با خود غذا به همراه ببرید و به راهبان اهدا کنید. این بخش از 
تور لحظه آخری تایلند میتواند برای شما یک تجربه منحصر به فرد باشد البته به شرطی که دوست داشته باشید بخشی از غذای خود را به دیگران اهدا کنید.

6. به تماشای رژه بوداییان و راهبان در خیابانهای شهر بپردازید
مجسمه های بودا که در معابد شهر مقدس شمرده میشوند در روزهای جشن آب به بیرون از معابد آورده میشوند و در خیابانهای شهر و در مقابل چشم ساکنان محلی و گردشگران خارجی به نمایش گذاشته میشوند. بسیاری از این مجسمه ها قدمتی بالای صد سال دارند و همین مسئله تجربه تماشای آنها را در خیابانهای شهر چیانگ مای برای گردشگران خارجی منحصر به فرد میسازد. اگر دوست دارید که در یکی از خیابانهای شهر تایلند بایستید و از نزدیک شاهد عبور بسیاری از اشیای تاریخی و باستانی این شهر باشید و عکسهای متنوع و جذابی از این رخداد فرهنگی تهیه کنید به شما پیشنهاد میکنیم که در مراسم رژه راهبان بودایی و مجسمه های مقدس بودا شرکت کنید.

7. با استفاده از یکی خودروهای پیکاپ به گشت و گذار در شهر بپردازید
اگر از قدم زدن و پیاده روی در خیابانهای شلوغ شهر چیانگ مای گریزانید برای شما یک گزینه جایگزین و صد البته جذاب نیز وجود دارد که میتوانید آن را امتحان کنید. در جشن آب بسیاری از شهروندان چیانگ مای که مالک خودروهای پیکاپ هستند ساکنان محلی و گردشگران خارجی بر وانتهای خود سوار میکنند و همراه با یکدیگر به گشت و گذار در خیابانهای شهر و صد البته مشارکت در جشن آب میپردازند. شما نیز میتوانید سوار یکی از این وانتهای شاسی بلند بشوید و از پشت آنها بر روی رهگذران و یا کسانی که بر خودروهای دیگر سوار هستند آب بپاشید و یک تجربه کاملا متفاوت از آب بازی در خیابانهای شهر چیانگ مای و تور ارزان تایلند خود بسازید. فقط سعی کنید در این بخش از تور تایلند خود تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و مواظب باشید که از پشت این خودروها به کف خیابان سقوط نکنید.
8. از معابد قدیمی شهر بازدید کنید
بسیاری از مردم تایلند همانگونه که قبلا توضیح دادیم دوست دارند که در مناسبتهای گوناگون از معابد شهر بازدید کنند و به زیارت و عبادت بپردازند. جشن آب و فرا رسیدن سال نو تایلندی هم یکی از آن مناسبتهایی است که شما میتوانید شاهد فرهنگ غنی مردم تایلند و ارتباط نزدیک آنان با معابد بودایی باشید. اگر دوست دارید که در تور تایلند خود با مناسک مذهبی و سنتهای فرهنگی مردم تایلند آشنا شوید باید حتما به یکی از معابد قدیمی شهر چیانگ مای سر بزنید و از نزدیک شاهد افرادی باشید که با وسواس بسیار خاص و عجیبی مناسک مذهبی خود را در این معابد به جا می آورند. بسیاری از این مردم بر این باور هستند که شروع سال نو و مصادف شدن جشن آب فرصت مناسبی است تا خود را از خاطرات بد و غمهای گذشته رها کنند و به این ترتیب خود را برای یک تجربه جدید در زندگی و سال پیش رو آماده کنند. به نظر ما این بخش از تور تایلند شما یک تجربه بی نظیر است و به شما اجازه میدهد تا از نزدیک با فرهنگ کشورهای دیگر آشنا شوید.
9. در یکی از کافه های این شهر به استراحت بپردازید
فرا رسیدن بهار و جشن آب در تایلند برای هر فردی یک رویداد بسیار جذاب است. با این حال یک روز تفریح و شرکت در این جشن آب پر جنب و جوش و سنتی هر کسی را خسته میکند و استراحت را ضروری میسازد. یکی از بهترین گزینه ها برای استراحت و آرامش و لذت بردن از یک روز پر هیجان در تور تایلند کافه های متعدد و سنتی شهر چیانگ مای است. شما میتوانید با حضور در یکی از کافه ها با فراغ بال به مرور خاطرات روز پرهیجانی که پشت سر گذاشته اید بپردازید، یک قهوه داغ یا یک نوشیدنی خنک بنوشید و برای مراحل بعدی تور تایلند خود را آماده کنید.


No comments:

Post a Comment