Friday, April 27, 2018

جاذبه های گردشگری مالزی


1. غارهای باتو (Batu Caves) در کوآلالامپور
یکی از بزرگترین عبادتگاههای مذهبی هندوها در خارج از کشور هندوستان در اینجا قرار رفته است. غارهای باتو که در حومه شهر کوالالامپور قرار دارند محلی است که در آن میتوانید این جاذبه گردشگری زیبای مربوط به هندوها را از نزدیک ببینید. اینجا خانه لرد موروگان شرین است. یک مجسمه طلایی بسیار عظیم در پای پله هایی که به این غارهای مقدس هندوها میرسد قرار دارد که خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد به شمار می آید. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این غارها معبد سوآک است که در نزد هندوهای مالزی بسیار مقدس است. جاذبه گردشگری دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد جشنواره سالیانه تایپوسام میباشد که هر ساله هزاران گردشگر خارجی را به سمت خود جذب میکند.
2. معبد سام پوه تونگ (Sam Poh Tong Temple) در ایالت پراک
اگر در تور مالزی خود با بازدید از معبد هندوها در غارهای اطراف کوآلالامپور هیجان زده شدید باید حتما از معبد سام پوه تونگ در شمال بازدید کنید. این معبد یکی از قدیمی­ترین معابد مذهبی بوداییان است که در شهر ایفو در ایالت پراک واقع شده است. این مکان مذهبی چینی یک محل عبادت است که درست در مقابل یک غار ساخته شده است و به سبب منظره طبیعی و معماری شگفت انگیز خود بسیار محبوب است. در اینجا یک باغ بسیار شگفت انگیز و زیبا قرار دارد که یک منظره دل نواز را در پیش روی بازدیدکنندگان خلق کرده است. در اینجا یک رستوران گیاهی بسیار عالی نیز وجود دارد که در آنجا میتوانید یک عطر و طعم کاملا بینظیر را در تور مالزی بچشید و از سفر خود به این قسمت از کشور مالزی نهایت لذت را ببرید.
3. دریاچه کنیر (Kuching) در ایالت ترینگانو
دریاچه کنیر بزرگترین دریاچه مصنوعی جنوب غرب آسیا است. این دریاچه در نتیجه ساخت یکی از بزرگترین پروژه های مهندسی مالزی که با هداف تامین برق آبی صورت گرفت خلق شده است. آبی که در پشت این سد جمع شد به شکل گیری یک دریاچه جدید انجامید که به نوبه خود یک اکوسیستم طبیعی منحصر به فرد را در اینجا خلق کرده است. به هر حال این سد همانگونه که به تامین برق مورد نیاز بخشی از کشور مالزی کمک کرده است باعث شده است که حیات وحش اطراف آن مورد پشتیبانی قرار گیرد. شما در بازدید از این دریاچه زیبا علاوه بر تماشای منظره زیبایی که در آن وجود دارد میتوانید سری به زیستگاههای فیل آسیایی بروید، از زندگی جانواران اطراف این دریاچه دیدن کنید، در دل طبیعت قدم بزنید و از آبشارهای بسیار زیبا و غارهای متعددی که در اینجا قرار دارد بازدید کنید.
4. چشمه های آب گرم سونگای کلاه (Sungai Klah Hot Springs) در ایالت پراک
چشمه های آب گرم سونگای کلاه یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری کشور مالزی است که بیش از همه در میان مردم خود این کشور بسیار محبوب است. اگر دوست دارید که در تور لحظه آخری مالزی خود در قلب طبیعت به اسپا بروید و از چشمه های آب گرم این کشور نهایت لذت را ببرید و همزمان یک ماساژ سنتی را تجربه کنید بهتر است که به استان پراک سفر کنید. در اینجا علاوه بر این چشمه های آب گرم دریاچه های طبیعی زیبایی وجود دارد که تجربه شنا در آبهای گرم آنها برای شما بسیار میتواند هیجان انگیز باشد. اگر هم دوست داشته باشید میتوانید در آبهای جوشان این چشمه های آب گرم چند تخم مرغ را آب پز کنید و یکی از متفاوت ترین وعده های غذایی خود را در این سفر میل کنید.
5. سونوای لاگون (Sunway Lagoon) در ایالت سیلانگور
اگر در تور مالزی خود به اندازه کافی از قدم زدن در دل طبعیت و جنگل نوردی لذت بردید و به دنبال یک تجربه متفاوت بودید باید به سونوای لاگون در ایالت سیلانگور بروید. اینجا یک پارک موضوعی بسیار هیجان انگیز است که در آن شما میتوانید به تفریحات آبی مشغول شوید، از خودروهای مسابقه ای آن برای تجربه هیجان استفاده کنید و از باغ وحش کوچک آن بازدید کنید. اینجا یک مکان بسیار مناسب برای کسانی است که در تور مالزی خود بیشتر به گشت و گذار در شهرها مشغول هستند و دوست دارند تا در بخشی از تور مسافرتی خود به همراه خانواده هیجان را تجربه کنند. این پارک هیجان انگیز محل تاسیس اولین بانجی جامپینگ کشور مالزی است و شما علاوه بر آن می­توانید از چرخ و فلکهای مرتفع و خیره کننده آن برای تفریح استفاده کنید.

No comments:

Post a Comment